გაკვეთილის გეგმა
თემა: ძალადობა, როგორც სახელმწიფო პრობლემა არჩილ სულაკაურის
მოთხრობა ,,ბიჭი და ძაღლისა“ და რეზო ჭეიშვილის ნოველა ,,სურათებიანი წიგნის“ მიხედვით.
ნინო გაბულდანი - წალენჯიხის რაიონის ჯვარის #2 საჯარო სკოლა
საგანი - ქართული ლიტერატურა
სამიზნე ჯგუფი: მე-6 კლასი.
ესგ-ს მისაღწევი მიზანი:
ქარ. VI. 12. მოსწავლეს შეუძლია მედიატექსტების გაანალიზება; აქვს მულტიმედია ტექსტებზე მუშაობის საწყისი უნარ-ჩვევები.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსაწავლე:
·
მიზნობრივი ტექსტების შესადგენად ინტეგრირებულად იყენებს სხვა
დარგებში შეძენილ ცოდნასა და უნარ-ჩვევებს (განსაკუთრებით, რეკლამისა და პლაკატის დასამზადებლად);
ქართ. VI. 15. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა
სახის მიზნობრივი ტექსტის დამოუკიდებლად შექმნა.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ
მოსწავლე:
·
ავლენს ფაქტისადმი (მოვლენისადმი) საკუთარ დამოკიდებულებას; ახერხებს მის ემოციურ
შეფასებას შესაფერისად შერჩეული ლექსიკური და გრამატიკული საშუალებების გამოყენებით;
·
მიზნისა და ადრესატის გათვალისწინებით წინასწარ ამზადებს და თხზავს სხვადასხვა
ტიპის მიძღვნით ტექსტებს (ამა თუ იმ თარიღთან დაკავშირებით წარმოსათქმელ სიტყვას, მეგობრისადმი
მიძღვნილ სახუმარო ტექსტს, შარჟსა და სხვ.);
მედიაწიგნიერება: გზავნილების შექმნისა და ინფორმაციის
უტყუარობის დადგენის უნარების გამომუშავება.
წინარე ცოდნა: მოსწავლეებმა იციან განსახილველი მხატვრული ტექსტები.
გაკვეთილის მიმდინარეობა:
აქტივობა N1 (3 წთ.)
მასწავლებელი მოსწავლეებს
ეკითხება, რა იციან ძალადობის შესახებ და პასუხებს
ჩამოწერს დაფაზე.
აქტივობა N2 (7 წთ.)
საშინაო
დავალების,
მოთხრობა ,,ბიჭი და ძაღლის“ გაგრძელების, პრეზენტაცია.
აქტივობა N3 (20 წთ.)
კლასი იყოფა სამ ჯგუფად. თითოეულს ურიგდება ამონარიდი
ბავშვის უფლებათა კონვენციიდან და ამავე დროს მასწავლებელი მოკლედ ესაუბრება მოსწავლეებს
მის შესახებ (მასალა ამავე დროს ფლიფჩარტზეა წარმოდგენილი):
,,გაერთიანებული ერების
ორგანიზაციამ
ბავშვთა
უფლებების
კონვენცია
1989 წლის 20 ნოემბერს მიიღო. იგი ძალაში 1990 წლის 2 სექტემბრიდან
შევიდა.
კონვენცია
შედგება
54 მუხლისაგან, რომელთაგან
პირველი
42 მუხლი
შეეხება
ბავშვის
დაცვასთან
დაკავშირებულ
ძირითად
პრინციპებს
- ბავშვის
უფლებებს,
სახელმწიფოს
ვალდებულებებს
და
ბავშვის
აღზრდასთან
დაკავშირებული
ადამიანების
მოვალეობებს.
43-54 მუხლებში
კი
საუბარია
იმაზე,
თუ
რა
უნდა
გააკეთონ
სახელმწიფომ
და
ზრდასრულმა
ადამიანებმა
ერთად
კონვენციით
ნაკისრი
ვალდებულებების
შესასრულებლად.
კონვენციას
მიერთებულია
193 ქვეყანა, რაც იმას
ნიშნავს,
რომ
ამ
ქვეყნებმა
აიღეს
კონვენციით
ნაკისრი
ვალდებულებების
შესრულების
სამართლებრივი
პასუხისმგებლობა.
საქართველო
აღნიშნულ
კონვენციას 1994
წელს შეუერთდა.“
Content from: http://kids.ge/articles/ბავშვის-უფლებათა-კონვენცია-ადაპტირებული
Kids.ge
Content from: http://kids.ge/articles/ბავშვის-უფლებათა-კონვენცია-ადაპტირებული
Kids.ge
ბავშვის უფლებათა კონვენცია
მუხლი 12
ბავშვს შეუძლია გამოთქვას თავისი აზრი ისეთ საკითხებზე, რომელიც მას ეხება.
ბავშვს შეუძლია გამოთქვას თავისი აზრი ისეთ საკითხებზე, რომელიც მას ეხება.
მუხლი 27.
1. ყველა ბავშვს აქვს უფლება, იცხოვროს ისეთ პირობებში, რომელიც აუცილებელია
მისი განვითარებისათვის. მშობლები ვალდებულები არიან, შეუქმნან შვილებს ცხოვრების ნორმალური
დონე, სახელმწიფო კი ვალდებულია, დაეხმაროს მათ ამაში.
მუხლი 29.
1. განათლება მიმართული უნდა იყოს ბავშვის გონებრივი და ფიზიკური განვითარებისაკენ.
სკოლამ უნდა მოამზადოს ბავშვი სრულფასოვანი ცხოვრებისათვის.
წყარო: http://kids.ge/articles/%E1
ჯგუფებს ევალებათ, კონვენციის მუხლები კარგად გაიაზრონ
და მიუსადაგონ მოთხრობა ,,ბიჭი და ძაღლს“ და
ნოველა ,,სურათებიანი წიგნს“ . შემდეგ გააკეთონ პრეზენტაცია.
სავარაუდო პასუხები
მე-12 მუხლის თანახმად ,,ბავშვს შეუძლია გამოთქვას თავისი აზრი ისეთ საკითხებზე, რომელიც
მას ეხება“. თუმცა მოთხრობა ,,ბიჭი და ძაღლის“ პერსონაჟი დაუცველია. მას იმისი უფლებაც
კი წაართვეს , რომ ძაღლი იყოლიოს. ამ შემთხვევაში ყველაზე დიდი მოძალადე სახელმწიფოა.
27-ე მუხლის თანახმად
კი მშობელი ვალდებულია შვილს შეუქმნას ნორმალური განვითარების პირობები. სახელმწიფო
ვალდებულია, დაეხმაროს. ლიტერატურულ ნაწარმოებებში: ,,ბიჭი და ძაღლი“ და ,,სურათებიანი
წიგნი“ კი არ ჩანს არც მშობლის როლი და არც - სახელმწიფოსი.
29-ე მუხლში ყურადღება
გამახვილებულია განათლებაზე, თუმცა, ლიტერატურული ნაწარმოებების პერსონაჟებს არ ეტყობათ
სკოლის პოზიტიური ზეგავლენა, მოზარდთა განათლებაზე არც სახელმწიფოს ზრუნვა ჩანს. გამონაკლისია
,,სურათებიანი წიგნის“ პერსონაჟი.
აქტივობა 4. (15 წთ.)
|
ძალიან კარგი გეგმაა, დიდი მადლობა!
ОтветитьУдалитьმადლობა თქვენ შეფასებისთვის!
Удалить